Alla inlägg den 19 oktober 2016

Av Eva - 19 oktober 2016 17:04

ibland orkar man bara inte,
som när man sitter hos husläkaren och på 15 minuter ska förklara,
det blir för mycket, för rörigt.
Jag blir så lessen och förtvivlad.
Trots anteckningar innan.

Får en ny tid på måndag och uppmanas ringa min handläggare på FK.
Hon har förstås slutat och idag har jag fått en ny.
Talar med henne.
Läkarintyget från husläkaren saknas..

Orkar inte med allt på jobbet när jag kommer tillbaka.
Orkar inte gå på yogan heller.
Jag och min dotter äter god mat och dricker vin.
Vi gråter för hur allt blev..
lyssnar på E Satie

Orkar inte med fb och allt och alla. Går ur, inser försent hur mycket jag kommer sakna mina fbvänner.
Orkar inte med att oroa mig för ekonomin.
Säger upp hundens plats för att spara, inser försent hur lessen jag blir.
Men jag har inte råd. Vi får inte längre gå ut på lunchen om vi tagit ut friskvårdspeng.

Orkade inte gå upp imorse.
Huvudvärk.
Mejlade sjukskrivning fem över nio....

Ibland orkar jag inte mer..
Släpp, råder en klok vän.

Ovido - Quiz & Flashcards